۶ کاربرد محصولات پلی یورتان

پلی یورتان

کاربرد محصولات پلی یورتان یک ماده شیمیایی است که در مقدار زیادی از وسایل و ماشین آلات صنعتی و خانگی ظاهر می شود. نسبت به سایر مواد شیمیایی مزایای متعددی دارد. این ماده آنقدر انعطاف پذیر است که اغلب در محصولاتی که برای راحتی و آرامش انسان طراحی شده اند استفاده می شود. در عین حال آنقدر بادوام است که می توان از آن در لاستیک ماشین آلات سنگین استفاده کرد. همچنین یک ماده اصطلاحا “سبز” یا سازگار با محیط زیست است، زیرا اغلب از طریق پتانسیل عایق بودن به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند.


کاربرد محصولات پلی یورتان در سرویس مبلمان و انواع صندلی های اداری و خودرو

کاربرد محصولات پلی اورتان اغلب به صورت فوم در می آیند که می تواند برای راحتی انسان کاربردهای مختلفی داشته باشد. این فوم می تواند از نظر چگالی، استحکام، دوام و کیفیت متفاوت باشند. چگالی و کیفیت بالاتر برابر با قیمت بالاتر است (اغلب توسط یک چهارم اینچ، بر اساس ورق فروخته می شود). مواد موقتی و نرم‌تر اغلب برای مصارف کوتاه‌مدت مانند تشک‌ خواب استفاده می‌شوند، در حالی که مواد سخت تر و درجه یک معمولاً برای بالشتک‌های شیشه‌ای در نظر گرفته می‌شود. صندلی انواع خودرو ها معمولا از پلی اورتان استفاده می کنند، زیرا هم راحت و هم بادوام است.

کاربرد محصولات پلی یورتان

کاربرد محصولات پلی یورتان در عایق حرارتی

پلی یورتان های کم چگالی کاربردهای مختلفی دارند که یکی از مفیدترین آنها کاربرد عایق حرارتی آن است. در طول ساخت یک ساختمان، عایق کاری دیوارها با پلی یورتان می تواند به طور چشمگیری هزینه های گرمایش و سرمایش را با حفظ دما در طول تابستان و در زمستان کاهش دهد. این به نوبه خود، انتشار کربن را کم کرده و به کاهش تأثیر منفی صرف انرژی بر محیط زیست کمک می کند. علاوه بر این، پلی یورتان عمر طولانی دارد (بیش از پنج دهه) و مطلقاً نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد. این باعث می شود که آن را به یک ماده انتخابی برای هر کسی که خانه جدیدی بسازد تبدیل می کند.


کاربرد محصولات پلی یورتان در الاستومرها

پلی یورتان را می توان به شکل الاستومر استفاده کرد. الاستومرهای پلی یورتان را می توان در تعدادی از محصولات یافت، از واشر گرفته تا غلتک های رنگ گرفته تا پدهای ژل. الاستومرها با دو خاصیت ارتجاعی و کشسانی تعریف می شوند. به عنوان مثال، به شکل پدهای ژل، این ماده می تواند به شکل و وزن بدنی که روی آن گذاشته می شود، منحرف شود و در عین حال ترکیب قوی خود را حفظ کند. سپس، هنگامی که بدن از روی آن برداشته شد، پد ژل می تواند به شکل اولیه خود بازگردد. به این ترتیب، انعطاف پذیر است و قادر به تحمل وزن است و این قابلیت منحصر به فرد را به آن می دهد.

کاربرد محصولات پلی یورتان

کاربرد محصولات پلی یورتان در البسه

البسه، به‌ویژه کفش‌های ورزشی، به ویژگی‌های خاص پلی‌اورتان وابسته هستند تا کفی حمایت‌کننده و راحت داشته باشند. که اغلب در زیره میانی یافت می شود، خواص کشسانی و استقامتش به آن اجازه می دهد تا از طریق حرکت طبیعی پا خم و کشیده شود. این خاصیت مانگاری و مقاومت کفی کفش را افزایش می دهد و پس از استفاده روزانه به شکل اولیه خود باز می گردد. به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت، در صورت قرار دادن در شستشو آسیب نمی بیند. علاوه بر این، به طور طبیعی در برابر بوی بد پا محافظت می کنند.


کاربرد محصولات پلی یورتان در انواع تسمه

تسمه های پلی یورتان کاربردهای مختلفی دارند. با توجه به خاصیت ارتجاعی و استحکام کلی پلی اورتان، آن را به ماده ایده آلی برای موارد بسیاری از جمله بند ساعت تبدیل می کند، جایی که کاربر به دنبال راحتی و انعطاف پذیری است. استحکام بالقوه محصولات پلی اورتان در طناب های بانجی مشهود است، جایی که یک طناب بسیار نازک و بسیار بلند قادر به تحمل بار وزن های بسیار بزرگ است.

کاربرد محصولات پلی یورتان

کاربرد محصولات پلی یورتان در پوشش ها

پوشش های پلی اورتان یک پوشش محافظ و فوق العاده نازک است که بر روی مواد مختلف استفاده می شود که طول عمر بیشتر و ظاهری بهتر را فراهم می کند. به عنوان مثال هنگام قرار دادن بر روی سطوح چوبی، پلی یورتان به چوب اجازه می دهد تا ظاهر خود را حفظ کند و در عین حال از عناصر مخرب (به ویژه پوسیدگی آب) محافظت کند. در صنعت خودرو، پلی اورتان در نقش یک لاک محافظ ظاهر می شود که به محافظت از بدنه خودرو در برابر خراش، فرورفتگی و آسیب های کلی آب و هوا کمک می کند. مزیت بزرگ پوشش پلی یورتان این است که که دارای طول عمر زیادی می باشد.


شرکت پلی یورتان پارس با افتخار اولین و تنها تولید کننده با کیفیت ترین محصولات و مواد اولیه پلی اورتان سفارشی در ایران می باشد. دلیلی وجود دارد که ما به عنوان رهبران صنعت برای دهه ها مورد اعتماد بوده ایم. برای درخواست قیمت امروز با ما تماس بگیرید!

5 دیدگاه برای “۶ کاربرد محصولات پلی یورتان

  1. علیرضا خالقی گفته:

    شرکت پلی یورتان پارس با اطمینان یکی از بهترین و معتبر ترین شرکت ها در حوزه پلی یورتان هست. بنده افتخار همکاری و خرید مواد اولیه پلی یورتان را از این شرکت دارم و بسیار از روند کار و شیوه خدمت رسانی پرسنل محترم شرکت سپاس گزارم. باتشکر از مقاله مفید و خوبتون.

  2. ali0058 گفته:

    سلام ممنون از به اشتراک گزاری این مطلب من هم به عنوان یک شخص فعال در صعنت صندلی خودرو خواستم بر اهمیت استفاده از مواد اولیه پلی یورتان و الاستومر های پلی یورتان در صعنت تاکید کنم. موفق و پیروز باشید.

  3. roman.co گفته:

    I was pretty pleased to find this great site. I want to to thank you for ones time just for this fantastic read!! I definitely really liked every little bit of it and I have you book-marked to see new stuff in your blog.

  4. דירות דיסקרטיות בתל אביב گفته:

    I must thank you for the efforts youve put in writing this site. Im hoping to check out the same high-grade blog posts from you in the future as well. In truth, your creative writing abilities has encouraged me to get my very own site now.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *